Areenoiden katsomot digitalisoituvat: Ruoka tilataan nyt puhelimella suoraan omalle paikalle



Restel digitalisoi tapahtuma-areenoiden väliaikatarjoilut - nyt puhelimella saa tarjoilut suoraan omalle paikalle tai noutopisteeseen pelikatkon aikana.

Restel tuo suurten tapahtuma-areenoiden väliaikatarjoilut entistä helpommin asiakkaan saataville. Tämän syksyn pelikauden alusta alkaen ketjun omalla Restis-sovelluksella voi tilata ja maksaa tarjoilut omalta katsomopaikalta käsin Hartwall Arenalla, Tampereen Jäähallilla, Metro Areenalla sekä Helsingin Jäähallilla. 

Palvelun ansiosta ruokatuotteiden tilaaminen helpottuu merkittävästi; tilaus tuodaan suoraan katsomoon omalle paikalle heti seuraavalla pelikatkolla. Vaihtoehtoisesti tilauksen voi maksaa etukäteen ja noutaa erätauolla ilman jonottamista noutopisteeltä.

Uudistuksella saadaan rauhoitettua erätauolla ruuhkautuvia myyntipisteitä.

Tilausmahdollisuus on integroitu myös Hartwall Arenan omaan sovellukseen sekä Tappara-sovellukseen, jossa tarjoiluja voi tilata Tapparan kotiotteluissa Tampereen Jäähallilla. 

Restis säästää aikaa ruoasta ja pelistä nauttimiseen

Tilaaminen on tehty helpoksi: asiakas valitsee sovelluksesta ottelun, jota on katsomassa, oman katsomonsa ja paikkansa numeron sekä haluamansa ruoat. Sovellus ilmoittaa, kun tilaus on valmis, ja se toimitetaan suoraan katsomopaikalle seuraavan pelikatkon aikana.

Alkoholia sovelluksella ei kuitenkaan voi tilata katsomoon, sillä katsomot eivät pääsääntöisesti ole anniskelualuetta. Noutopisteen tilaaminen sujuu samaan tapaan, asiakas tilaa tuotteet ja hakee ne selkeästi merkityiltä noutopisteiltä – ilman jonottamista.

“Haluamme palvella asiakkaita areenoilla entistä paremmin. Erätauot ovat lyhyet ja usein ruuhkaiset, joten haluamme Restis-sovelluksella tarjota enemmän aikaa ruuasta nauttimiseen jonotuksen sijaan”, kertoo Restelin digital manager Riikka Järvelä.

Vuosi sitten julkaistu Restis-sovellus yhdistää Restelin ravintoloiden digitaaliset palvelut kätevästi yhteen paikkaan. Sovelluksesta löytyy nyt jo muun muassa Burger Kingin, Taco Bellin, RAX Buffetin ja monien juomaravintoloiden edut ja palvelut. 

Sovellus tarjoaa mahdollisuuden tilata, maksaa ja käyttää etukuponkeja. Toisin kuin sovellukset, joilla tilataan kotiin ruokaa, Restis haluaa kannustaa ihmisiä syömään ulkona ja viettämään aikaa ystävien kanssa ruuan parissa.

Edelläkävijä ravintolapalveluiden digitalisaatiossa

Digitaalisuuden hyödyntäminen on merkittävässä roolissa asiakaskokemuksen kehityksessä Restelin tapahtumataloissa, sanoo Restelin Food&Events Tapahtumaravintoloiden ketjujohtaja Kristian Helanne.

“Haluamme olla edelläkävijöitä sähköisten palveluiden kehityksessä: Restis-sovelluksen jatkuvalla kehittämisellä haluamme vastata asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin. Palveluiden ostaminen on oltava monikanavaista ja nopeaa. Nyt lanseerattavan palvelun kautta tuomme kaksi uutta kanavaa ostamiseen”, Helanne sanoo.